reklama

Nový článok Chcete si vybaviť hypotéku? Držím palce

Mám 34 rokov, som rozvedená matka 9-ročnej dcéry. Po desiatich rokoch manželstva som sa rozhodla opustiť bludný kruh nešťastného partnerstva. Po trápnych súdnych naťahovačkách prišiel moment, kedy sa bolo treba rozhodnúť, čo s bývaním. Nasťahovala som sa s dcérou k mojim rodičom. Hurá späť tam, odkiaľ som pred rokmi plná nádejí odchádzala. Nádeje zmizli...akosi ich nebolo čím živiť. Na ilúzie som nikdy nemala povahu. A čo teraz? Zostať u našich do konca svojho života? Zavesím sa im na krk? Mizerná predstava.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Začala som snívať o vlastnom bývaní. Nepodarilo sa mi to v stave manželskom a už mi hlučne tikali "hypotekárne" hodiny. To znamená, že o pár rokov budem pre banky stará. Považujem sa realistku, občas pesimistku, no rozhodla som sa aspoň skúsiť.

Vypátrať ideálny byt nie je náročné. Žijem v Bratislave a tu sa stavia viac než dosť. Cez realitné kancelárie nájdete čo len chcete. Malé, veľké, s balkónom, s terasou i bez, staré, či novostavby. No niečo vám poradím. Do bytu sa treba zaľúbiť. Musíte vojsť, rozhliadnuť sa a dopracovať sa k pocitu, že áno toto je ON! Uvedomte si, že byt nie je tovar na jednu sezónu. Nie sú to topánky, alebo kabelka. Má byť vašim domovom, miestom na relax. Musíte mať z neho dobrý pocit, aj keď je ešte prázdny. Neberte žiadne kompromisy. Neuľavujte na svojich požiadavkách. Ak je nutné kvôli niečomu prižmúriť oko, radšej nekupujte. Skontrolujte okolie, vybavenosť, prípadne susedov ( z vlastnej skúsenosti viem, že mať za susedov dvadsaťčlennú rodinu olašských cigánov nie je veľká výhra ). Pozor na lokalitu. Obzvlášť v Bratislave je veľmi dôležitá. Napríklad taká Vrakuňa. Je sídlom nešťastného "Pentagonu", ktoré patrí medzi útočisko narkomanov, ľahkých ( tých úplne najľahších ) žien a nespratných nezamestnaných cigánov. Keď si vyberiete nehnuteľnosť vo Vrakuni, je to pre banku poskytujúcu úver tá najhoršia bratislavská lokalita. Hlavne pre blízkosť Pentagonu. Každý byt, alebo dom musí ohodnotiť znalec. Buď si ho nájdete sami, alebo ho pošle banka. Prešla som tým a zhodou okolností ma očaril byt práve vo Vrakuni. Pán znalec, inak veľmi príjemná osoba, ma mierne vystresoval...lebo mizerná lokalita. Našťastie, dobre to dopadlo. Znalecký posudok mám v troch kópiách a na CD. Tento špás ma stál 120 Euro. Nemusela som príjemného znalca nikde hľadať. Ponúkli mi ho v banke a dobre sa stalo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No a keď sme už pri tej banke, dostávame sa k jadru problému. Nedajte sa zlákať reklamou. Rekordné úroky máte fixné na veľmi krátku dobu. A nikdy neuverím, že sa dá hypotéka vybaviť za 24 hodín, respektíve keď sa "len raz vyspíte". Poplatky a byrokracia vás budú prenasledovať na každom kroku. 120 Euro za znalecký posudok bude časom vyzerať ako symbolická sumička. Naozaj. Ale nenechajte sa odradiť. Keď už ste si našli ten váš čarovný byt, bojujte. Alebo to aspoň skúste.

Ako a podľa čoho si teda vybrať banku? Nuž, myslela som, že keď som 15 rokov klientom jednej banky, nebudem mať problém. Veď stáleho a verného klienta si treba vážiť a pomôcť mu v každom smere. OMYL! Stačí, keď nemáte vysokoškolské vzdelanie, len "mizernú" maturitu a ste v háji. Na rovinu vám poviem, ak nemáte titul, do VÚB ani nechoďte. Takže som svoju banku po dlhých rokoch opustila. Urazili ma. Toľko titulovaných ľudí v mojom okolí zarobí oveľa menej ako ja. Alebo svoje tučné výplaty prepijú, či inak preflákajú. To už nikoho nezaujíma. Klient pre banku neznamená nič, pokiaľ nemá milióny na účte. No a keď ich má, logicky nepotrebuje požičať. To bola prvá rana pod pás.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalší problém nastane, ak máte vyživovaciu povinnosť. Politici plačú kvôli nízkej pôrodnosti. Lenže milí páni vladári, kde majú tie mladé rodiny s deťmi bývať? Máte vy vôbec prehľad o cenách bytov a o výplatách obyčajných pracujúcich ľudí? Pochybujem. V dnešnej dobe a na tomto území je luxus vychovávať čo i len jedno dieťa. Keď ste k tomu ešte aj rozvedená...Možno je to šialené. Možno to nezvládnem a skončím na ulici. A možno nie. Samej je naozaj ťažko. Preto moja ďalšia rada znie, zverte sa do rúk odborníkom. Takzvaní hypotekárni brokeri poradia, obehajú, sprostredkujú a vybavia úplne všetko. Čo je však pre Slováka najcennejšie, nemusíte im zaplatiť ani cent. Neuveriteľné, že sa nájdu v tomto štáte kvalitné služby zadarmo! Odporúčam www.smartbrokers.sk. Klobúk dolu pred nimi. Nebyť týchto machrov, dávno sa na to vykašlem. Hypotéku mi banka schválila,aj keď len 90% (veď mám dieťa a som rozvedená! ). Splácať budem 27 rokov. Inak povedané, po celý zvyšok môjho aktívneho života. Neviem, ako je to možné, ale strašne sa teším. Veď každý má právo na svoj priestor a slobodu...dokonca aj na Slovensku. Vydupala som si to, tak sa musím snažiť...pracovať a drieť každý deň, nech vládzem splácať. Žiaľ, na koláče bez práce mám príliš svetlú pleť :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Držím vám všetkým palce. 

Janka Matejčíková

Janka Matejčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zdravotná laborantka.Keď nie som v práci,tak sa venujem svojej dcére.To je celý môj svet.Pri písaní relaxujem.Vždy mi to pomáhalo. Nemusím k psychiatrovi:-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu